Plot Structure of Oedipus the King


Oedipus and Freytag's Triangle


به ادامه ي مطلب برويد


ادامه نوشته

گراکوس شکارچی _  فرانتس کافکا


"گراکوس شکارچی"

                                                                                                    

دو بچه روی کرپی بندر نشسته طاس می‌ریختند. مردی در سایة مجسمة پهلوانی که قدارة آخته در دست داشت، روی پلکان بنا نشسته روزنامه‌ای می‌خواند. دختری دلو خود را از جشمه پر می‌کرد. میوه فروشی پشت بساط خود دراز کشیده نگاهش به دریا بود. از لای درز در و پنجرة قهوه‌خانه‌ای دو مرد دیده می‌شدند که آن ته نشسته شراب می‌نوشیدند. قهوه‌چی جلو در قهوه‌خانه لمیده چرت می‌زد. زورقی به خاموشی سوی بندر کوچک می‌آمد. گویی به وسیله‌ای نامریی روی آب رانده می‌شد. مردی با پیرهن آبی از آن پیاده شده بود و ریسمان زورق را از حلقة اسکله رد می‌کرد. پشت سر کرجی‌بان، دو مرد دیگر سیاه‌پوش که دگمه‌های سیمین داشتند تابوتی را می‌بردند که روپوش بزرگ ابریشمی آراسته به گل‌های نقاشی و شرابه رویش کشیده شده بود و ظاهراً مردی در آن بود.


ترجمه ي كامل در ادامه ي مطلب



ادامه نوشته

www.luminarium.org

Medieval
Renaissance
Seventeenth Century
Eighteenth CenturyLuminarium: Anthology of English LiteratureLuminarium Polyptych

Middle English Literature (1350-1485) | Sixteenth Century Renaissance English Literature (1485-1603) | Early 17th Century English Literature (1603-1660) | English Literature: Restoration and 18th Century (1660-1785)

Characteristics of Victorian Literature

 

Philosophy and Values of the Victorians

Characteristics of Victorian Literature

 

Values

Major Ideas

Literary
Form/  
Structure

Literary Content/ Themes

Literary
Genres/ Styles

Key Authors

Earnestness

Expansion of Empire

Narrative over Lyric

Isolation/ Alienation

Dramatic
Monologue

Lord Tennyson

Respectability

Glorification of War

Meter and Rhythm over Imagery

Lack of communication

Novel
Elegy
magazines

The Brontes

Oscar Wilde

Evangelism

Industrialism

Objective; reflective

Pessimism and despair

Drama: Comedy of Manners

Elizabeth Barrett and Robert Browning

Evolution and Progress

Economic Prosperity

Melancholy or meditative, even in love poems

Loss of faith

Rigid standards of personal behavior

Charles Dickens

Hypocrisy?

Reform

Moral issues, didactic

Didactic

High moral tone

Thomas Carlyle

Protestant work ethic

 

Contemporary subjects

 

 

Charles Darwin

Restraint

 

Longer over shorter forms

 

 

Matthew Arnold

Utilitarianism

Strong emphasis on duty

 

More common expressions

 

 

Dante Gabriel and Christina Rosetti

 

 

Medieval subjects and forms

 

 

 Rudyard Kipling

 

Romantic/Victorian Contrasts

 

Romantic Era

Victorian Era

Idealism

Visionary/Utopian

Sober/Utilitarian

View of Nature

Kind/Harmonious

Harsh/Cruel

Focus

Inward/Individual
Common man
Imagination

Introspection

Outward/Nation
Middle class
Reality
Work

Philosophy

Transcendentalism

Utilitarianism

More Victoriana

 

Key Metaphor

Struggle or strife

Key Theme

Theory of evolution leads to crisis of faith  
Intellectual and spiritual doubt – antidote is work

Growing social
consciousness

Reform movements – child labour, safety, hours
Women – demand emancipation, enfranchisement, evolution

Victorian Trinity

Religion, science, morality

Nationalism

Britain – first great modern industrial nation

Poets

Feel alienated, betrayed – estranged from life and love – so isolate themselves no groups or friends

ادامه نوشته

Romantic Period Literature Characteristics


 

Romantic Literature

 

"Our birth is but a sleep and a forgetting:

The Soul that rises with us, our life's Star,

Hath had elsewhere its setting,

And cometh from afar:

Not in entire forgetfulness,
And not in utter nakedness,

But trailing clouds of glory do we come

From God, who is our home."
- William Wordsworth


Romantic Period Literature Characteristics:

Love of Nature
Love of the Common Man
Neo-Classicism
The Supernatural
Nationalism
Heroism
Strange and Far-away Places

 

.

ادامه نوشته

نظر سنجی اساتید نیمسال اول 91_90


کلیه دانشجویان موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان ،می بایست جهت انجام نظر سنجی اساتید نیمسال جاری از تاریخ 20/9/90 لغایت 14/10/90  به سامانه معاونت آموزشی موسسه مراجعه نمایید.

ضمنا دریافت کارت ورود به جلسه امتحانات و ارایه هر گونه خدمات آموزشی منوط به انجام نظرسنجی از سوی دانشجویان می باشد.